BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Tuesday, September 20, 2011

Bila Cinta prolog 1



 Pada suatu pagi jumaat yang cerah. Burung berkicauan. Angin sepoi-sepoi bahasa membuatkan aku terasa nyaman. Aku sendiri terasa pelik. Kenapa tetibe aku bangun awal? Mungkinkah sesuatu yang aku tidak jangka akan berlaku? Mungkinkah hari tu adalah hari ysng bermakna untuk aku? Tanpa membuang masa, aku mengambil keputusan untuk berjalan-jalan di taman. Dalam erti kata yang lebih indah, makan angin.

Sedang sedang aku berjalan, lantas mata aku tertangkap akan satu kelibat. aku mencuba beberapa kali untuk melarikan pandangan aku. Namun tidak berjaya. Omaigoddd!! Apa yang dah terjadi kat mata aku? Malah bukan itu sahaja, keadaan bertambah parah bila jantung aku tiba-tiba berdengup kencang. Aku ada heart attack ke? Aku semakin cuak. Aku cuba bergerak. Tetap tidak berjaya. Sampai la satu tahap aku melihat kelibat itu tersenyum pada rakan. Saat itu, aku terasa jantung aku dah macam nak luruh. Aku tersenyum tanpa aku sedari.

Aku mula bergerak perlahan dan berselindung di sebalik pokok memerhatikan gelagatnya. Dalam hati aku hanya membisik betapa coolnya dia. Aku memerhatinya sampai dia dan kawan-kawannya pulang. Aku sedikit hampa kerana tidak berani untuk bertegur sapa dengannya. Malam itu, aku hanya tersenyum membayang wajahnya yang hensem + cool. Dia sememangnya lelaki idaman aku. Cukup pakej. Aku tak nak lepaskan peluang tu. Aku mesti berkenalan dengan dia. Aku mesti tau nama dia. Aku mesti dapatkan nombor fon dia. Malam itu aku nekad dengan sebulat suara. Dan malam itu juga, aku tidur bertemankan mimpi si dia.

Bersambung......

0 comments: