BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Friday, December 17, 2010

C.I.N.T.A = cinta itu nikmat tapi awas!!!

cinta..
satu benda yang agk sukar tuk di terjemahkan..
manusia xkn terlepas dari cinta..
cinta kpd Yg Maha Berkuasa..
cinta pd Rasul kita (Muhammad S.A.W)
cinta pd keluarga..
cinta pd seorg suami / isteri..
cinta pd haiwan..
arghhhh...
cinta tuh byk...




tapi..
sebab terlalu taksub pd cinta..
buley membhyakan..
cinta pd manusia...
cinta memang complicated...
cinta tak berbalas..
memang sakit..
tapi lgi sakit bila..
cinta tuh di khianati..
skrg pon..
dh jdik trend..
org makin sbuk nak kapel la..
nak cri awek la..
pakwe laa..
smpai satu thp..
siap umum lgi..
aku single..nak cari awek / pkwe..
ahahaha...
WTH??
 org2 mcm tuh, mmg nyedihkan bgi aku..
sbb ape??
t'lalu desperate nak kapel..
hello..
lam dunia nie..
byk lagi ar bnde yg nak di buat..

tapi..
cam kwn aku kte..
dier nak kapel..
bkn suka2..
tapi juz utk cri teman..
yg buley dier luahkan mslh..
yg jdik penaik semangat tuk blaja..
yg buley bgi support..
yg tuh, aku sokong..
ya..
mgkin akan ade yg kte..
alah, kwn pon ley kgsi mslh pe..
kita kne igt..
lau mcm mne rpt pon kiter..
still de bnde yg xley di kgsi..
n family pon ley bgi sume tuh kn..
ya..
mmg ley jdik kan penaik smangat, tmpt luahkan prasaan...
tapi...
tuh family...
sumtimes, kita xmo menyusahkan family kan..
n sumtimes, de family yg ley fhmkn diri kiter..
sumtimes, tak..



aku memang penah bercinta..
tapi tak than lama..
dh takdir..
lau de jodoh..insyaAllah..de la..
uhuhuhu...
tapi..
aku tak rasa aku nak cari cinta bru..
sebab cukup la skali aku bercinta..
bukan sebab aku dah serik..
tapi..
aku nak simpan cinta aku..
untuk orang yg benar2 cintakan aku..
dan org tuh msti la bakal suami aku..
ahahaha..
nape??
tak ley ker??
uweksss...
ta kisah pon lau de org kte aku dh gtl nak kawen..
aku peduli pe..
ahahaha...
cam iyer2 jew aku nie..
hampeh tol la..

cuma satu jer nasihat aku tuk kapel2 kt luar nung..
jaan sebab cinta pd manusia..
idop terabai, musnah..
cinta la pd yg maha Berkuasa lebih dri pape pon lam dunia nih..
jaan sebab cinta..
masa dpn hancur..
jaan sebab cinta..
maruah diri ilang..
 cintai la seseorang tuh sekadar cukup...
tak lebih..
tak jugak kurangnya..
jadikan la cinta tuh..
tangga tuk korang berjaya..
jdikan cinta tuh..
satu jalan tuk korang gapai cita2..
jdikan cinta tuh..
satu cara tuk korang menjadi insan yg dihormati...

 ahahaha...
pndai lak aku kasi nasihat..
ahahaha...
hampeh tol la..





0 comments: