BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Tuesday, August 2, 2011

hairan

well, ari nih dah masuk 2 hari kita puasa kan..wahh..de lagi 27 hari n dont forget guys jangan lupa niat. nanti tak pasal-pasal esok batal puasa tuh. btw, dah nama pun bulan ramadhan kan. so, dah jadi satu kemestian la malam tuh pegi solat terawih. aku pon abis-abis 8 rakaat jer + 3 rakaat solat witir.

time-time ngah duk ready nak setat solat la kan, korang penah tak tengok keadaan sekeliling korang? bukan pasal perempuan lebih ramai dari laki-laki. bukan pasal tuh. yang tuh aku rasa benda tuh dah obvious dh pon. tetibe terasa dak perempuan cam baik-baik jer.hohoh..ehem-ehem..maksud aku kat sini, aku heran la..kata nak wat amal ibadah..tapi nape still lagi ada yang segelintir yang duk *toik..toik..toik..*? aku tak faham la..dah nak solat tuh..benti-benti la duk type mesej tuh..macam la lepas tuh dah tak leh nak mesej dah.

dan yang lebih membengangkan aku, wat the hell time solat de handpon yang berbunyi? oi mangkuk, tak reti-reti nak wat silent ker? tak blaja kat sekolah ker? bengong betol laa..nak khusyuk solat pon tak boleh. dah nama pon masjid atau surau..fikir-fikir la sikit. nak bawak handpon boleh tapi silent laa. tuh pon tak reti? manusia apa la tuh. aku tak faham la orang yang macam nih. sies sakit jiwa. eh..eh...aku tak jeles ok sebab tak de orang nak call or mesej aku. aku sikit pon tak jeles. tau la korang ada awek or pakwe..tapi ingat la ko tuh de kat mana? tempat apa? masjid tuhh..bukan toilet keyh!! tak yah nak menggedik sangat nak bawak handpon tuh. pegi surau tinggal jer handpon tuh lam bilik. balik surau tuh nak mesej or nak calling-calling sampai pekak telinga ko yang dah tersedia pekak tuh aku tak kesah. tuh lu nyer hal!

lagi satu, time duk solat nih alih-alih saf terputus. de kosong plak dah. adoiii bengang tahap cipan la aku. dah tau de ruang tuh..tak reti-reti nak gerak ker? tuh la time sebelum imam setat takbir, tak nak susun saf tuh lelok. bila dah setat tuh baru duk menggelabah pastuh mula la de ruang yang kosong. ya ampun!! geram sungguh aku. huh! time aku solat kat masjid dekat dengan umah aku pon macam tuh gak. dah la sorang-sorang guna sejadah besar-besar. then la mula de ruang. dah la tuh tak pandai la plak nak gerak. takut sangat sejadah dia hilang agaknya. nak tegur kan umur dah masa dengan mak aku. nanti kata aku kurang ajar plak. eh chop! sejak bila aku jadi dak bek nih? ntah la..aku tak faham la dengan orang macam nih. tolong la jangan buat solat tuh tak dapat pahala apa-apa lebih-lebih lagi time bulan ramadhan nih. rugi woo tak rebut pahala time nih. hohoho..cam bagus jer aku kasi nasihatkan. yelah..aku pon manusia bukan la baik sangat pon..ahaha..:P

p/s : selalu sangat benda-benda kecik macam nih terjadi. hampeh betol la kan...

0 comments: